White Paper do BITCOIN em PT-BR

Galera, segue o link do white paper do btc traduzido para pt-br

3 Curtidas

De todas é a melhor, por isso está no site oficial.

1 Curtida

Com certeza ou ler novamente.Valeu!

1 Curtida

A propósito, com relação ao “white paper” do Bitcoin e sobre a eterna discussão sobre quem é Satoshi Nakamoto, deixo abaixo uma constatação feita no original: Entre as palavras “eu” e “nós” o texto sinaliza uma obra coletiva ao invés de se caracterizar como um texto individual:

Abstract.

…” We propose a solution to the double-spending problem using a peer-to-peer network.”…

1. Introduction

…“In this paper, we propose a solution to the double-spending problem using a peer-to-peer distributed timestamp server to generate computational proof of the chronological order of transactions.” …

2. Transactions

We define an eletronic coin as a chain of digital signature.”

3. Timestamp Server

“The solution we propose begins with a timestamp server…”

4. Proof-of-Work

“For our timestamp network, we implement the proof-of-work by incrementing a nonce in the block until a value is found that gives the block’s hash the required zero bits.”

11. Calculations

We consider the scenario of an attacker trying to generate an altertanate chain faster than the honest chain…”

12. Conclusion

We have proposed a system for electronic transactions without relying on trust. We started with the usual framework of coins made from digital signatures, which provides strong control of ownership, but is incomplete without a way to prevent double-spending.”

Cecilio, também estou atento de que se trata de um grupo! Mas me levo em consideração a complexidade da tecnologia, seria algo bem trabalhoso para apenas uma pessoa.

1 Curtida